
4 Yaş Sınıflarımız
48-60 Ay döneminde olan çocuklar, bilişsel gelişim alanında, insan resmini altı öğeyi içerecek şekilde çizebilir ve 4-10 parçalı yapbozları tamamlayabilir. Nesneler ile rakamlar arasında ilişki kurar, 1’den 5’e kadar olan nesneleri ortak özelliklerine göre gruplandırır ve 1’den 20’ye kadar birer ritmik şekilde sayabilir. Aynı sayıdaki nesne gruplarını eşleştirme, verilen iki yarımı birleştirerek bir bütün oluşturma ve mekânda konumla ilgili yönergeleri uygulama gibi beceriler geliştirilir. Çocuklar bir olayı oluş sırasına göre sıralayabilir, birkaç nesnenin hangi malzemeden yapıldığını söyleyebilir ve 10 küpten bir kule inşa edebilir. Ayrıca farklı dokulardaki nesneleri ayırt etme, renkleri isimlendirme ve kısa bir süre önce gördükleri nesne, kişi veya resimle ilgili sorulan sorulara cevap verme becerileri de kazanılır.
Resimlerdeki eksik parçaları örneğe bakarak tamamlama, gösterilen resimlerden bir öykü oluşturma ve neden-sonuç ilişkisi içeren sorulara cevap verme gibi daha ileri beceriler geliştirilir. Çocuklar nesneleri çeşitli özelliklerine göre karşılaştırabilir, iki nesneden oluşan bir örüntü yapabilir ve seslerdeki farklılıkları (örneğin yüksek ses veya ince-kalın ses) ayırt edebilir.
Dil gelişim alanında, çocuklar sesin özelliğini ve kaynağını söyleyebilir. Birleşik cümleler kurma, 4-5 sözcüklü cümlelerle kendini ifade etme ve konuşmalarında bağlaçları, olumsuz sözcük yapılarını ve edatları kullanma becerileri kazanır. Ayrıca zıt anlamlı sözcükleri kullanabilir, sözcüklerin anlamlarını sorar ve nesnelerin işlevlerini merak eder. Nesnelerin işlevleriyle ilgili soruları yanıtlayabilir, “nerede, nasıl, kim” gibi sorulara cevap verir ve art arda verilen iki veya üç yönergeyi yerine getirebilir. Görüş alanı dışındaki nesnelerle ilgili yönergeleri takip etme, kısa ve basit öykülerle ilgili sorulara yanıt verme, az sayıda ses hatasıyla konuşma ve deneyimlerini anlatma gibi beceriler de dil gelişiminin önemli göstergelerindendir.
Sosyal ve duygusal gelişim alanında, çocuklar adını, soyadını ve yaşını söyleyebilir, duygularını jest ve mimiklerle ifade edebilir ve başkalarının duygularına uygun tepkiler verebilir. Yetişkin veya akran liderliğine uyum gösterme, bir sorun olduğunda yardım isteme ve başkalarına yardım etmeye istekli olma gibi sosyal beceriler geliştirilir. Ayrıca, çocuklar başladıkları işleri sürdürme çabası gösterir ve sabır, dayanıklılık gibi duygusal becerileri pekiştirir.









